10 Ağustos 2014 Pazar

Benim Hüzünlü Orospularım, sevdiğim sözler.

" Her ne olursa olsun, yaşadığın güzelliği kimse alamaz elinden. "

" Aşık olarak düzüşme zevkini denemeden ölmeye kalkma sakın. "

" Artık yaşlanıyorum dedim ona. Yaşlandık bile diye iç geçirdi o da. Sorun şu ki, insan öyle olduğunu  kendi içinden hissetmiyor, ama dışarıdan bakınca herkes bunu görüyor. "




" Bugün dönüp de geriye baktığımda, birbiri ardından yatağımdan geçmiş binlerce erkeği görüyorum, en kötüsüyle de olsa içlerinden biriyle kalmış olmak için neler vermezdim. Allah'a şükür ki benim Çinliyi tam zamanında buldum. Insanın küçük parmağı ile evli olmadı gibi birşey, ama yalnızca bana ait. "

" İnsan gerçekte olduğu değil, hissettiği yaştadır. "

" Biliyorsun Delgadina, şöhret çok şişman bir hanımdır, hiçbirimizle yatmaz, ama uyandığımızda hep yatağın karşısından bize bakmaktadır"

" Bir ölüyü giydirmekten daha zor şey yoktur dedim. Ben o işi çok yaptım diye karşılık verdi. Biri tutarsa kolay olur. "

" Sağanak sona erdiğinde ben hala evde tek başıma olmadığım duygusu içindeydim. Bulabildiğim tek açıklama, nasıl ki gerçek olaylar unutulabiliyorsa, asla olmamış olanların da sanki olmuşçasına anıların içinde yer alabildikleri biçimindeydi. "

" Hey-hat, bu aşksa, nasıl da acı çektiriyor. "

" Kıskançlık gerçeklerden daha fazlasını bilir. "

" O gece, uyuyan bir kadının vücudunu, arzunun zorlamalarına kapılmadan ya da edep duygusunun engellerine takılmadan seyretmenin inanılmaz zevkini keşfetmiştim. "

" Ahlak da bir zaman sorunudur. "

" Seks, insanın aşkı bulamadığında elinde kalan bir tesellidir. "

" Hayatın bana verdiklerinin hepsi buydu, ondan daha fazlasını koparmak için de hiçbir şey yapmamıştım. "

" Hayatımdaki huzur eksikliği günlük yaşamımdaki şaşmaz düzeni de yok etmişti. "

" Yazacak  hiçbir şeyim olmasa da, bana onca aşklar kaybettirmiş olan o yararsız titizliğimle her sabah kütüphaneyi elden geçiririm. "

"Yavrucuğum, bu dünyada yalnızız. "

" Doksanıncı yaşım geçip giderken, onun sayesinde ilk kez olarak kendi doğal halimle yüz yüze geliyordum. Herşeyin yerli yerinde olması, her işin zamanında yapılması, her sözün yakışık aldığı gibi söylenmesi gerektiği şeklindeki saplantımın düzenli bir kafaya yaraşır bir ödül olmadığını, tam tersine doğamdaki düzensizliği gizlemek için kendi uydurduğum bir yapmacıklık gösterisi olduğunu keşfetmiştim; cimriliğimi örtbas etmek için cömert gibi göründüğümü, akılsız olduğum halde ihtiyatlılık tasladığımı, içimde bastırdığım öfkelerime yenik düşmemek için uzlaşıcı olduğumu, sırf başkalarının vaktini ne kadar az umursadığım anlaşılmasın diye dakik davrandığımı da anlamıştım. En sonunda da aşkın ruhsal bir durum değil, bir burç işareti olduğunu keşfetmiştim. "




" Insanın sonunda başkalarının sandığı gibi biri olmaması olanaksız"


Benim Hüzünlü Orospularım-Gabriel Garcia Marquez

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder