22 Eylül 2014 Pazartesi

İngilizce Kursu ve Felsefi Düşünceler.

Evet İngilizce kursum yaz tatilinin ardından tekrar başladı, tüm hızı ve zorlayıcılığıyla devam ediyor. Şu an hayatımdaki odaklanmam gereken bir kaç aktiviteden biri. Aslında zevk alıyorum. Sadece sistematik olamadığım için kızıyorum kendime. Neyse konum bu değil aslında. O güzel ve ilginç speaking konularının içinde suçlar ve yasalara ayrılan bir bölüm vardı. Soru ise size garip gelen yasalar var mı, yasalar neden var, gerekliler mi gibi sorular vardı. Mesela Singapur da  açık alanlarda sakız çiğnemek yasadışıymış insanlar bu sebeple tutuklanıyormuş yada Tayland da üzerine tişört giymeden araba kullanmak yasaklanmış. Aslında internette araştırılırsa bunun gibi tonlarca garip yasalar var çeşitli devletlerde. Ben hemen bu eğlenceli kısmından sıyrılıp felsefi kısımlara yönelmek ve beynimin kıvrımlarını biraz zorlamak istiyorum. 

                                                         
Neyden ne kadar anlaşılıyor bilmiyorum ama ben her zaman özgürlükten yana hayat tarzını savunuyorum. Devletin yada yasaların bizim seçimlerimize, düşüncelerimize, hayat tarzına asla müdehale etmemesini isterdim. Tabi bu bir başkasının hayatını olumsuz yönde etkilemeyeceği surette. Mesela bana göre kapalı alanlarda sigara içilmemesi gayet yerinde bir karar, çünkü başka bir insanı rahatsız ettiği gibi sağlığını da tehdit ediyor. Fakat kişilerin seçim ve kararlarına kendini etkileyen sonuçlarına asla karışılmamalı. Alkol ve uyuşturucu konusu ise tamamen serbest olmalı bana göre. Yasaklar istekleri arttırıyor. Ve kişiler yasalar olmadan böylece kendi sınırlarını bilebilirler. Neden alkolün su gibi içildiği devletlerde adamlar bütün gece dışarıda içip eve gelip eşlerini dövmüyorlar merak ediyorum. Sorun alkolde mi? Kültürlerde mi? İnsan yapısında mı bilmiyorum. 

Bir yandan da düşünüyorum ki yasalar da insanlara göre verilmiş din kitapları da. Belki de böyle olması gerekiyordur. Yoksa neden bir din kitabında alkol kutsal içki olurken bir diğerinde yasaklanır ki? 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder