13 Ekim 2014 Pazartesi

Aldatmak - Paulo Coelho / Brezilyalı Yazar


Paulo Coelho. Kendisini çok severim. Her çıkan kitabı okunur diye düşündüğüm yazarlar arasındaydı. Bununla beraber 9 kitabını okumuş bulunmaktayım. Son çıkardığı bir kaç kitabını okumamıştım ama bu kitabı çok büyük sükse yaptı. Her yerde, gazetelerde, dergilerde, reklam panolarında, metrobüse binerken dahi bu kitabın afişini görüyorum her yerde. Bu kadar ara vermek iyidir deyip aldım, özlemle başladım ama pek de memnun kalamadım. Yeni ve değerli yazar keşfetmelerim yüzünden zevkim mi değişti acaba diye bile düşündüm.
Kitap hala deli gibi satıyor. Herkes bu aldatma hikayesini merak ediyor. Yazar facebook sayfasında neredeyse her gün hayranlarından gelen kitap ile beraber çekilmiş onlarca resimleri yayınlıyor. Acaba diğer insanlar nasıl düşünmektedirler diye merak içerisindeyim. Aranızda okuyanlar varsa lütfen yazsın.

Şöyle ki baş karakterimiz Linda, kadın, aldatan o. Aldatan kişinin kadın olması hoşuma gitti aslında, aldatmak uzun zamandır erkeklerin boynunda. Yazarın kadın karakter olarak yazması da hoşuma gitti, tekrar. Ama çok fazla olmamışlık vardı sanki, edebi değeri düşüktü.
Linda herşeye sahip, harika bir kocası, mutlu güzel çocukları, başarılı bir işi, huzurlu bir evi var. Depresyona giriyor, kendini mutsuz yalnız hissediyor. Aslında girdiği depresyon zaman zaman değil çoğu zaman bizim de girdiğimiz türden. Bilgili ve araştırmacı bir kadın. Zaten gazeteci. Böyle bir arkadaşımız olsaydı ona tavsiye olarak neler verirdik yada biz neler yapardık hepsini biliyor. Ama yeterli gelmiyor..Çözümü bu heyecan arayışında buluyor. Bazen aşık oldu sanıyor, bazen karısına sinir olduğu için hırs yapıp onları ayırmak istiyor, bazen kocasına aşık ve bağlı olduğunu söylüyor, bazen herşeyden sıkılıyor. Ama hiç pişman olmuyor. Burası bana ilginç geldi, insanın kaybedecek bu kadar şeyi olursa pişman olmalı, eşim öğrenir diye çekinmeli bence ama o çekinmiyor. Herşeye razı.
Sonra adamdan vazgeçiyor. Eşi de hafif sezdiği için ona itiraf edip rahatlamak istiyor. Ama kocası o itiraf etmeden onu susturuyor ve ben ne olursa olsun senin yanındayım ve hep de öyle kalıcam diyor ve aralarında hiç o konuşmalar geçmiyor.

Sondaki o sevgi üzerine deneyimlerle elde edilmiş düşünceler, konuşmalar gerçekten güzeldi. Tekrar açıp açıp okuyabilirim o kısmı sanırım. Bazen anlayamadığımız yaşayışlar, kavramlar bize yer eder. Düşünmek bile o duygulara yer açar. Bende de öyle oldu. Kocasıyla arasında olan ilişki bana ilham verdi. Eh kötü durumlardan bile iyi sonuçlar çıkarmakta üstüme yoktur.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder